kweekvijver voor onderwijstalent

Academische opleidingsschool

Opleiding van leraren, onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk dienen in nauwe samenhang plaats te vinden, omdat deze samenhang leidt tot duurzame schoolontwikkeling en onderwijsontwikkeling en een bijdrage levert aan professionalisering en verbetering van de kwaliteit. Ontwikkeling van onderwijs vergt van scholen en leraren een meer onderzoeks- en ontwikkelingsgerichte oriëntatie en van onderzoekers een meer praktijkgerichte insteek. Als academische opleidingsschool stimuleert ROSRijnland deze verbinding van theorie en praktijk.

Docent-onderzoekersOp alle ROS-scholen zijn docent-onderzoekers aanwezig. Naast het praktijkgericht onderzoek dat deze docent-onderzoekers doen, veelal in opdracht van hun schoolleiding, bieden zij studenten ondersteuning bij hun onderzoeken en afstudeeropdrachten en bevorderen zij de verbinding daarvan met de schoolontwikkeling.

OnderzoeksprijsOm praktijkgericht onderzoek op de opleidingsschool te bevorderen looft ROSRijnland jaarlijks een prijs uit voor het beste onderzoek. Voor deelname en criteria klik hier.

 

Voor deelname en criteria klik hier